شهدای منطقه صوفیان
بر جمال پرنور شهدا صلوات

آپلود عکسابزار پرچم مناسبتی سه گوش

آپلود عکسابزار پرچم مناسبتی سه گوش

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دفاع مقدس و رسانه ها
به یاد شهدا 

نقش رسانه ها در دوران دفاع مقدس برای بی اثر کردن جنگ روانی دشمنان ایران،که با هدف تضعیف روحیه دشمن ستیزی ملت ایران اجرا می شد، دشمنان را در اجرای برنامه های خود ناکام گذاشت.صویر برداری حماسه رزم رزمندگاه در جبهه ها، توسط تصویربرداران شجاع و نشان دادن عمق فتوحات رزمندگان اسلام، در تاریخ مستند سازی ایران می درخشد. تصویربرداران شجاع برای ضبط تصاویر تحولات جبهه و جنگ به استقبال هرگونه خطر تا مرز شهادت پیش می رفتند. گویندگی اخبار رادیو و تلویزیون در دوران دفاع مقدس چنان جذاب و گیرا بود که حس حضور در صحنه های جنگ و مشاهده جلوه های مقاومت و پایداری در برابر خصم را در هر بیننده و شنونده ایجاد می کرد. هنوز طنین صدای محمود کریمی قزلیجه گوینده پرتوان رادیو برای اعلام خبر آزادی خرمشهر در گوش هر ایران طنین انداز است. هنگامی که او اعلام می کند:« خرمشهر شهر خون آزاد شد» هیجان را تا سرحد ممکن در هر شنونده ای به اوج می رساند.

نقش مطبوعات در دوران دفاع مقدس در ایجاد روحیه امید و نشاط، متبلور کردن غرور ملی، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس و خنثی کردن تدابیر تبلیغاتی و افشای ترفندهای تبلیغاتی دشمنان در دوره دفاع مقدس افتخار آمیز بود. مطبوعات با دیدبانی دقیق زرادخانه های رسانه ای دشمن و رصد کردن اظهارات و مواضع حامیان رژیم بعثی و هشیار ساختن مردم از طریق واکنش های به موقع، نقشی تاثیر گذار در عرصه فعالیت های رسانه ای دوران دفاع مقدس انجام دادند.

مطبوعات برغم اینکه در دوران دفاع مقدس تجربه نوینی از فعالیت در سال های پس از انقلاب اسلامی را طی می کردند و از لحاظ برخوردار بودن ازنیروهای حرفه ای در تنگنا قرار داشتند با اینحال تلاش های ارزشمندی را در تهیه و گردآوری اطلاعات و اخبار مربوط به جنگ انجام دادند که امروزه هریک از آن اسناد برگ زرینی از تاریخ این کشور محسوب می شوند.

اصحاب رسانه ها در دوران دفاع مقدس باتقدیم 244 شهید،50جانباز و 12 آزاده برگ زرین دیگری به تاریخ افتخارات خود افزودند. به انگیزه هفته دفاع مقدس یاد و خاطره همه این عزیران را گرامی داشته و زحمات فعالان رسانه ای در دوره دفاع مقدس را ارج می نهیم. نوشته شده توسط حجت اله عباسی


[ سه شنبه 95/7/6 ] [ 8:57 عصر ] [ بنت الهدا رحیم زاده ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By salehon :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
طراح قالب

" border="0" width="120" height="100">

امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 4977